Blog

Blog

 

💥 Update van het WK Optimist zeilen in Mar del Plata 💥 Hoi allemaal! Wat een fantastische prestaties van de afgelopen dagen! 🎉 Na drie spannende dagen kwalificaties heb ik mij eerste doel behaald: een plek in de Gold Fleet! En hoe! 💪

De kop is eraf! Dag 1 van de OptiWorlds in Mar del Plata zit erop, en wat een start was het. Harde wind van 20 knopen en enorme golven maakten het zeilen bijzonder zwaar, Mar del Plata maakte haar reputatie als uitdagende locatie meer dan waar.

Het water op

03-12-2024

Nou, dat van die serieuze golven klopt aardig. Ik sla letterlijk nooit om maar hier toch bijna een keer in de oceaan golven.

Op naar het WK

30-11-2024

We zijn vertrokken naar het WK. Beetje ingewikkeld op Schiphol met inchecken. Daarna snelle (koude) hap bij McDonalds en zo door het vliegtuig in. Waar we vervolgens 2 uur moesten wachten op vertrek omdat het sleepwagentje met het voorwiel had gebotst.

Afgelopen zaterdag was de wind zwak, waardoor slechts een beperkt aantal wedstrijden kon worden gevaren. Desondanks wist ik een eerste en een tweede plaats te behalen, waarmee ik direct de leiding nam in het klassement. Licht weer ligt me wel.

De clinic zit erop. We hebben niet alle dagen kunnen varen maar ik heb toch behoorlijk wat uren kunnen maken.

Harde wind en grote golven. Dat is wat ik wil trainen voor het WK. Deze week op de Oosterschelde gaat dat best lukken denk ik. Vooral vandaag.