U4 Bruinisse
De tweede United4 van het seizoen werd gevaren in Bruinisse. Een nieuwe locatie voor het evenement, dus vooraf wist eigenlijk niemand goed wat we konden verwachten.

Dat bleek uiteindelijk verrassend positief. Het terrein was ruim opgezet, maar voelde toch gezellig aan doordat alle klassen dicht bij elkaar stonden. Ook het vaarwater was leuk. Er was genoeg ruimte om te racen, al maakten een eiland, een vaargeul en de nodige pleziervaart het soms best uitdagend. Juist dat soort omstandigheden zorgen ervoor dat je de hele race scherp moet blijven.
Deze United4 was voor mij extra bijzonder, omdat Fimme midden in zijn eindexamens zat en daardoor niet mee kon doen. Samen met Barend Joosse vormde ik voor dit weekend een gelegenheidscombinatie. We hadden nog niet veel samen gevaren, maar al vanaf de eerste trainingen voelde het goed. Natuurlijk moesten we af en toe nog even aan elkaar wennen, maar iedere race ging de samenwerking beter.
Dat was ook terug te zien in de uitslagen. We voeren een sterk en vooral constant weekend. Na zeven races eindigden we uiteindelijk op een mooie tweede plaats.
Daar ben ik erg tevreden mee. Niet alleen vanwege het resultaat, maar vooral omdat het laat zien dat we ook als nieuwe combinatie direct voorin mee kunnen doen. Dat geeft veel vertrouwen voor de wedstrijden die nog komen.
En misschien nog wel belangrijker: het was gewoon een heel leuk weekend op het water.